למה אי אפשר להצליח בלי להשקיע בעיצוב של הקמפיין שלכם?

מאמר אורח מאת דניאל זריהן הידוע כמומחה ומוביל בתחום קידום אתרים, וידוע גם במאמריו החדשניים ומלאי התועלת.

כיום יש המון סוגי קמפיינים ברשת: קמפיינים לקניות גוגל שופינג והקטלוגים של פייסבוק, עמודי נחיתה, אתרים עם עמוד מרכזי או רק עמוד אחד וכו’. מה שמשותף לכל סוגי הקמפיינים האלו הוא שהם וויזואליים ולכן יש חשיבות גדולה מאוד לאופן בו הם נראים ולעיצוב שלהם.

למרבה הצער, יש עדיין חברות ועסקים שמעדיפים ללכת על עמודי נחיתה או עיצובים באנליים, פשוט כי הכי קל ליצור אותם ולפעמיים כל מה שצריך לעשות זה להעתיק מישהו אחר או לקחת תבנית קיימת ולשנות אתה קצת.

בין אם אתם עושים קמפיין של שיווק בפייסבוק או פרסום בגוגל,

אבל גם אם החלטתם לא להיות ראש קטן, אתם צריכים לדעת כיצד לפרק את כל האלמנטים השונים על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר. ברירת מחדל כמו למשל רקע לבן וכפתור אפור או ירוק יכולים לעבוד, אבל אם לא תנסו ללכת צעד אחד קדימה ולבנות עיצוב מותאם אישית, לא תדעו אם אתם עושים את הכי טוב שאתם יכולים.

בין האלמנטים החשובים:

  • התמונה הראשית (“תמונת הגיבור”)
  • רקע של עמוד נחיתה או תמונת כותרת של עמוד פייסבוק
  • הפונט בו נעשה שימוש
  • שילובי הצבעים השונים: סקרים שונים הראו שלצבע בו משתמשים יש השפעה מכרעת על מידת ההיענות של הגולשים
  • המיקום של הקריאה לפעולה והטקסט בה היא משתמשת
  • גודל הטופס ועד כמה הוא אלגנטי מבחינת הסידור והמרווח של השדות השונים והתוויות
  • גלריות ועדויות חברתיות (המלצות)

תמונת גיבור

בין אם אתם מוכרים בתים ובין אם אתם מוכרים תוכנה להנהלת חשבונות, הקמפיין שלכם חייב לכלול תמונה ראשית שנקראת גם “תמונת גיבור” מכיוון שהיא כל כך קריטית להצלחה. רצוי מאוד שזו תהיה תמונה מקורית ולא כזו שלקחתם ממאגר תמונות. היום כל מצלמה פשוטה של טלפון יכולה להיות מתאימה למכירה של מוצרים שיש להם פן מוחשי ועיבוד של תמונה שלקחתם על רקע לבן הוא לא כל כך מסובך.

גם אם אתם מוכרים שירות, עדיף להשתמש בשרטוט, איור או לוגו שיצרתם בעצמכם, זה אולי לא פשוט כמו לקחת תמונה עם מצלמה, אבל יבליט את היתרונות הבלעדיים שלכם ויוציא אתכם מהקטגוריה של כל הדברים הסתמיים…

עיצוב לוגו

מבחינה טכנית, אי אפשר להתפשר בשום פנים ואופן על איכות התמונה: יש היום המון דרכים לשמור על איכות התמונה בלי לאבד פרטים ועדיין לא לעבור את ה-100  או 200 ק”ב. עדיף גם להשתמש בכמה גדלים של תמונות בהתאם לגודל המסך או הרזולוציה של המשתמש.

בנוסף, אין זה משנה באיזו סוג של תמונה אתם משתמשים, היא חייבת להעביר רגש מסוים כך שהגולש לא יוכל להישאר אדיש אליה. הצעה שיווקית שלא מעוררת שום רגש אצל הגולש בדרך כלל גם לא תצליח.

למה אי אפשר להצליח בלי להשקיע בעיצוב של הקמפיין שלכם?

רקע

הרקע או תמונת הכותרת הם אחד האלמנטים הבולטים ביותר – היום יש נטייה להשתמש ברקע מנקר עיניים עם אנימציה וכל מיני אפקטים כמו גלים או עננים. למרות כל המגוון הזה, חייבים להשתמש בו בצורה מושכלת כך שיהיה רק אלמנט אחד מתוך כל האלמנטים בדף ולא יגנוב את כל תשומת הלב.

גם באתרי אינטרנט רגילים יש לרקע כזה לעיתים תכונה להגדיל מאוד את הנפח של הדף, מה שלא תמיד מומלץ, אלא אם כן נעשה שימוש בגלריה ויש בדף יחסית מעט טקסט.

הפונט בו נעשה שימוש

בימים המוקדמים של האינטרנט, היינו מוגבלים לפונטים שהיו מותקנים בתוך מערכת ההפעלה של המשתמש. היום למרבה המזל אנחנו יכולים לבחור באילו פונטים שאנחנו רוצים והדפדפן יוריד וישתמש בהם אוטומטית.

יש להבדיל בין הפונט בו עושים שימוש בכותרות או לוגואים לבין הפונט בו עושים שימוש בגוף הטקסט ובכותרות הארוכות יותר : גולשים אוהבים את מה שהם רגילים אליו, ולכן גם אם אתם רוצים פונט מקורי ויוצא דופן, עדיף להשתמש בווריאציה על פונט קיים, לדוגמה, Open Sans או Miram Libre. פונט מצועצע מדי יכול לעשות רושם רע ואפילו לעצבן את הגולשים.

שילובי צבעים

שילובי צבעים הוא עניין חמקמק מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים לבחור מהם ויש לשילוב הזה השפעה גדולה מאוד על התגובה הראשונית של הגולש ועל אחוזי ההמרה. אפשר לכתוב מאמרים שלמים על “הפסיכולוגיה של הצבעים בשיווק“, ולכן אין תשובה אחת חד משמעית בנוגע לצבעים הכי מתאימים לסיטואציות שונות. השיטה הכי אפקטיבית היא לבצע בדיקות של שילובי צבעים שונים ולבדוק אילו עובדים בצורה הטובה ביותר.

כפתור קריאה לפעולה

קריאה לפעולה חייבת להיות ברורה ובולטת מעל שאר האלמנטים בדף – זה לא דבר חדש, אבל הוא לא תמיד כל כך קל ליישום.

ואם הזכרנו צבעים, אחת הדרכים להבליט את הכפתור של הקריאה לפעולה הוא באמצעות בחירת צבע עם ניגודיות גבוהה לעומת הצבע של הרקע, במיוחד אם הרקע צבעוני. צבע באותו גוון או משפחת צבעים יהיה הרבה פחות בולט ומושך.

מן הסתם, רצוי שהכפתור יהיה גדול, אבל לא גדול מדי, על מנת שלא ישתלט על שאר הדף. זה נכון במיוחד לקמפיינים במובייל, שם גודל המסך הוא מלכתחילה מוגבל מאוד. אם יש בדף הרבה אלמנטים אחרים כמו פסקאות טקסט או תמונות, גם הריווח בינו לבין שאר האלמנטים צריך להיות בגודל הגיוני.

בנוגע לצורה של הכפתור, סקרים הראו שהכפתור האלגנטי והמושך ביותר הוא הכפתור בעל הפינות המעוגלות. כפתור “פושטי” ומלבני של טופס הוא הרבה פחות מושך ושווה להשקיע בו.

כפתור קריאה לפעולה

טפסים

טפסים ארוכים עם הרבה שדות מרתיעים גולשים וטופס בעמוד נחיתה או דף יצירת קשר ממש לא אמור להיות טופס בקשת ויזה לארה”ב. בנוסף, סביר להניח שהגולש גם לא ישמח לנדב כל כך הרבה מידע לפני שהוא בכלל מכיר אתכם.

טופס טוב הוא טופס קצר עם מספר מועט של שדות חובה והפרדה ברורה בין השדות הללו לשדות האופציונליים. שמירה על פרופורציה בין האלמנטים השונים בתוך הטופס גם היא חשובה ביותר, ולכן השתמשו בתוכנת עיצוב גרפי עם מידות מדויקות על גבי רשת בזמן שאתם מעצבים את הטופס.

המלצות או גלריות

המלצות או גלריות הם חלק בלתי נפרד מכל אתר אינטרנט, ולכן יש להתחשב גם בהן. בדרך כלל ממקמים אותן בחלק התחתון של הדף, אבל עדיף שיהיה אפשר לראות שהן נמצאות בו גם בלי לגלול את המסך כלפי מטה. אם יש המון גלריות או המלצות ואי אפשר להראות את כולן בעמוד הבית, אפשר לקשר לעמוד ייעודי.

מעונינים לראות עבודות שלנו?

סגירת תפריט