כתיבה שיווקית – כמה זה עולה?

השקעתם תקציב על פרסום, אתם מחכים לתוצאות, אבל משום מה הלקוחות לא ממש צובאים על העסק ודורשים לרכוש את השרות שאתם מציעים.

לא התעצלתם, בדקתם כיצד תוכלו למקסם את הפרסום, ואיזה חבר, או בעל עסק מנוסה אמר לכם את מילת הקסם: כותב שיווקי. או בעגה מקצועית: קופירייטר.

אכן, תפקיד הקופירייטר הוא לכתוב את התוכן של המודעה באופן הפורט על הכאב של הלקוח, ולהציע לו את הפתרון לכאב. כשהלקוח ירגיש כי הפתרון לכאב נמצא בידיים שלך, הוא ילך לעסק מעצמו, ויבקש לרכוש את המוצר שלך. ככה מביאים לקוחות, וזה תפקיד הקופירייטר, לתכנן את המודעה, לבדוק מי קהל היעד ומה הכאבים שלו, ואילו פתרונות העסק שלך מציע, הוא ימחיש בתוכן הפרסומי את הכאב, ויבטיח פתרון. ואתה רק תרוויח מכך ותהנה מלקוחות המגיעים לעסק מתוך רצון לרכוש את המוצר או את השרות.

את כל זה הבנת, ואתה מחפש קופירייטר שיעשה לך את העבודה. אבל איך תדע כמה זה יעלה לך?

וכאן אנחנו מגיעים לנושא שבעלי עסקים לא אוהבים לכתוב בקול. את המחירון שלהם.

כתיבה שיווקית, כמה זה עולה?

כתיבה שיווקית כמה זה עולה?

תמחור כתיבה שיווקית – קופירייטינג, בנוי מאלמנטים רבים. מניסיון הקופירייטר וההתנסות שלו בשטח, (כדי לדעת איזה תוכן באמת עובד), מרמת המקצועיות שלו, מסגנון התוכן, ומהמטרה שלו.

כשאנחנו מדברים על תוכן מקצועי ומושקע, לא לקחנו בחשבון את מאמרי הקידום לאתרים. בקידום למשל, עד היום היה נהוג כי המאמר אינו חייב להיות משמעותי, אלא הדגש ניתן על מילות קידום המדרגות את האתר במקום גבוה בגוגל.

מאמר השם דגש על קידום בלבד, לא יכלול תוכן משמעותי, והעבודה עליו פחותה. בשנים הקודמות, מקדמי אתרים שמו לב בעיקר על מילות הקידום ולא על משמעות התוכן, מתוך חשיבה שלא משנה מה הלקוח יקרא, העיקר שמילות חיפוש רלוונטיות בגוגל יכניסו גולשים לאתר שלו, שם הוא כבר יגיע במהירות לדף הצור קשר.

כיום, המקצוענים מבינים כי בנוסף לקידום, קיימת חשיבות לתוכן. לקוח הנתקל בתוכן שלא מדבר אליו, לא ימהר ללחוץ על צור קשר, ויעבור במהירות לאתר אחר שיגע בו וידבר אליו.

כשכותב אינו משקיע על התוכן עצמו אלא רק על הכנסת מילים רלוונטיות, הוא יכול לתמחר מאמרים בזול, ולתת ללקוח חבילות קידום שנראות לו משתלמות.

הלקוח מקבל סכמה שמראה לו כמה הקלקות האתר שלו גרף, והוא בטוח שהוא שילם קצת והרוויח הרבה. בפועל, לא בטוח שהלקוחות הללו מגיעים לידי סגירה. כי אם התוכן לא דיבר אליהם, הם עדין לא השתכנעו, ומרבית הסיכויים שהם עלולים לסגת וללכת לבעל עסק מתחרה ששכנע אותם שהפתרון נמצא אצלו.

כתיבה שיווקית

נו, אז כמה עולה כתיבה איכותית באמת?

מחירון הקופירייטינג בנוי על מספר גורמים שלא בהכרח קשורים לרווחים שלכם. אם הקופירייטר מבקש מחיר גבוה מדי, בדקו אם הוא לא יושב במשרד עם ארנונה גבוהה ואת המחיר הלקוחות משלמים. אם המחיר נראה לכם נמוך מדי, ודאו כי הקופירייטר מאמין שהתוכן יביא לכם הרבה יותר ממה שאתם משקיעים. יתכן שהמחיר הנמוך מסמל שאינו מאמין בתועלת שהוא יספק לכם. כאשר אתם בטוחים שהמחיר נגזר מרמת המקצועיות של הקופירייטר, ומהרמת הניסיון שלו בשטח, וביקשתם לראות מאמרים אחרים שלו וגיליתם שהם שווים, שלמו את המחיר, ותתחילו להרוויח באמת.

מחירון קופירייטינג מפורט

ועכשיו לאירוע החשיפה של מחירון קופירייטינג.

כדי להעניק לכם ידע מדויק, בדקנו את כל המחירונים על הסקאלה, מהנמוך לגבוה, לכל כיס ולכל תקציב:

קופירייטרים רבים יציעו תשלום לפי מילה. בין 12 אגורות למילה ועד שני שקלים וחצי. ובדרך כלל בלקיחת כמה מאמרים מראש כל מאמר יעלה פחות. ומאמרים אינפורמטיביים יקרים יותר ממאמרי קידום אתרים, ומאמרים שיווקיים יקרים יותר ממאמרים אינפורמטיביים. ויש מאמרים משולבים – אינפורמטיביים עם סיומת שיווק להנעה לפעולה, שהם יותר יקרים מסתם מאמרים אינפורמטיביים אבל יותר זולים ממאמרים שיווקיים.

מחיר גלובלי של כתיבה שיווקית מתחלק לפי התוכן המקצועי, ואנו מביאים את המחירים הממוצעים בשוק:

דף שיווקי, פוסט או מאמר- 100-2500 ₪. תלוי לפי מספר המילים ולפי סוג ואיכות המאמר.

פלייר– 100-2000 ₪.

פרוספקט– 700-6000 ₪. תלוי לפי מספר הדפים.

כתיבת אתרים- 650 – 6000 ₪ כתיבה לאתרים, ומשתנה לפי הצורך ולפי מספר העמודים.

כמובן שהבאנו את המחירים הממוצעים בשוק, כך שתמיד קיימת שבירת מחירים לכל כיוון. וכשמדובר בקופירייטר שעף על עצמו, ויש לקוח שמוכן לשלם ויש לו תקציב, השמים הם הגבול.

וכשיש סטודנט שמוכן לקחת על עצמו כל עבודה, גם אם לא למד אותה, העיקר להרוויח כמה אגורות מהבית, המחיר גם יכול לרדת לתהום ולהפיל לכם את אפקט הפרסום יחד איתו.

המחירים משתנים בין תוכן לאחד למשנהו. וכל קופירייטר מתמחר לפי פרמטרים אחרים. אז פשוט בקשו הצעת מחיר, הבהירו אם אתם צריכים פלייר, פרוספקט, תוכן לאתר, מאמר שיווקי, פוסט לפייסבוק, כתבת יח”ץ, כתבת תדמית, דף הסבר, חוברת שיווקית, דף נחיתה או מודעה, וודאו שאתם מקבלים את השרות הטוב ביותר.

מתעניינים בכתיבה שיווקית? יש לכם שאלה כלשהי? התקשרו אלינו 054-844-7800

מעונינים לראות עבודות שלנו?

סגירת תפריט