תשובות קצרות ומחכימות לשאלות נפוצות בנושא בניית אתרים

האם כל עסק צריך אתר?

בדרך כלל כל עסק שמכבד את עצמו צריך אתר אינטרנט, והתועלת מרובה ונחוצה מפני 3 סיבות עיקריות, ואלו הן:

א. ידוע שרובם ככולם של האנשים מחפשים את השירות או המוצר הנצרך להם באינטרנט.

ב. האתר הוא כעין נציג וירטואלי שעובד עבור העסק 24 שעות ביממה מבלי להתעייף, ומציג את שירותי העסק לכל המתעניינים באופן מקצועי ומרשים, ויכול למשוך ולהביא לקוחות פוטנציאלים רבים.

ג. לקוח שמתעניין במוצר או שירות מסוים של אותו העסק – יוכל למצוא את התשובות לשאלותיו ותמיהותיו באתר האינטרנט, ויוכל לראות בעיניו תמונות הממחישות את מבוקשו, ובמקרים רבים זה יכול להיות אף תחליף במקום לפנות אל בעל העסק, ובכך יחסוך לעצמו וגם לבעל העסק בזבוז זמן וטרחה, ויש מקרים שיוכל אף לסגור את העסקה של הזמנת אותו מוצר או שירות און ליין בלא צורך ליצור קשר ישיר עם בעל העסק ונותני השירות.

מה נדרש כדי לבנות אתר? האם אפשר לבנות לבד אתר?

האם אפשר לבנות אתר לבד?

ישנן כמה דרכים לבנות אתר והכל תלוי בכמה זמן כסף וזמן מוכנים להשקיע, ואלו הן הדרכים העיקריות:

א. הדרך הכי פשוטה לבנות אתר אינטרנט היא לפנות לבונה אתרים מומחה ומקצועי שמבין ענין וסומכים עליו, ובשיחה טלפונית קצרה ניתן להעביר ולהבהיר מהי מטרת האתר ומהו הסגנון המבוקש, ובונה האתר הנ”ל כבר ידאג לרכישת הדומיין והאחסון, ובשיתוף פעולה עם מעצב גרפי מומחה וקופירייטר יקים אתר עם עיצוב ותוכן בהתאמה מדויקת לצורכי אותו העסק.

היתרון הגדול בשיטה זאת היא שבניית האתר תהיה קצרה ונוחה, ובדרך כלל לאחר כשבוע שבועיים רובו של האתר יהיה כבר מעוצב ובנוי, ולאחר מכן הלקוח ובונה האתרים יתבוננו מה כדאי לשנות לשדרג וללטש, ומכאן ועד אתר מושלם הדרך קצרה, ובדרך כלל גם המחיר יהיה אטרקטיבי.

ב. אפשר לפנות לחברת בניית אתרים, לדבר עם מנהל הפרויקט, עם המעצב, עם המתכנת, לקנות דומיין ואחסון לאתר, לעקוב אחרי כל צעד בבניית האתר, לבקש שנויים לפי הטעם שלכם לאחר כל צעד, לבקש דוגמאות לכל דבר שקשור לאתר, להחליט לבד על מבנה האתר, העיצוב, ולכתוב בעצמכם את תכני האתר וכדומה.

אופן זה הוא הוא יותר מסורבל, ונדרש עבור זה הרבה כישרון וסובלנות, ואז יש סיכוי שהאתר יהיה מוצלח, אבל העבודה תיקח המון זמן, והמחיר יהיה בהתאם.

ג. אפשר לבנות אתר לבד כי יש חברות שמציעות שירות זה במחירים זולים ובשיטה “עשה זאת בעצמך”. אבל קודם שנכנסים לפרויקט שכזה ישנם 2 תנאים מוקדמים שצריך לתת עליהם את הדעת:

1. צריך שתהיה לכם ידיעה במחשבים הרבה יותר מידיעה בסיסית כלשהיא, וגם כשרון וידע בעיצוב ובכתיבה שיווקית.

2. זה דבר שדורש המון זמן וסבלנות.

מה זה דומיין?

לכל אתר יש דומיין או לפחות סאב דומיין, הדומיין הוא בעצם כמו כתובת או שם עבור האתר כדי שהגולשים יזהו אותו וידעו איך להגיע אליו.
לדוגמה הדומיין של האתר הזה הוא:  https://www.aspaklaria-studio.co.il

הדומיין הוא ייחודי ולא יכולים להיות שני אתרים עם אותו דומיין.
וסאב דומיין הוא כתובת של תת אתר שניתן להוסיף על האתר ללא הגבלה, והכתובת מופיעה באופן שלפני שם האתר תופיע מילה כלשהיא, והוא משמש כאתר נפרד בפני עצמו.

זהו בקצרה ובאופן כללי. מה עדיף – דומיין או סאב דומיין? כל מקרה לגופו, ולשאלה זו צריך מאמר בנפרד, ולמעשה עדיף להתייעץ בכל מקרה לגופו אם בונה אתרים שיש לו גם ידע בקידום אתרים.

מה זה אחסון אתרים?

אחסון אתרים

בשביל שנוכל לגלוש באתר מכל מקום בעולם חייב “לאחסן” אותו בשרת שהוא מחובר לרשת האינטרנט. השרת הוא בעצם מחשב שמאחסן בקונן הקשיח שלו את האתר.

האם ניתן לשנות דומיין או אחסון?

כן, אפשר בכל רגע לשנות גם את שם הדומיין וגם את האחסון. זהו תהליך פשוט עבור מי שמבין עניין ובדרך כלל מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

מה העלויות של אחסון אתרים?

בשנים האחרונות המחירים של אחסון אתרים בירידה עקב הטכנולוגיה שמתחדשת ומשתפרת כל הזמן. המחירים תלויים קודם כל בגודל האתר והצרכים שלו. בנוסף חשוב לדעת שעבור אותו אתר תשלמו בישראל מחיר יותר יקר.

לדוגמה, עבור אתר קטן ועם כמה מאות כניסות בחודש מספיק אחסון שיתופי שהוא הכי זול: בחו”ל ניתן למצוא אחסון במחיר של כ-100-200 ש”ח לשנה, ובישראל בכ-300-500 ש”ח לשנה.

עבור אתר גדול ועם הרבה כניסות המחיר יכול להיות פי 3-5 מאשר אתר קטן בשרת שיתופי, ויכול להגיע למחירים הרבה יותר גבוהים אם רוכשים חבילת אחסון VPS שהוא כבר אחסון ברמת אחרת.

חשוב לדעת שכמעט כל חברות אחסון האתרים לא מטפלות בתחזוקת האתר שלכם ובמקרה של תקלה או פריצה לאתר אתם בבעיה. הפתרון הכי קל זה לרכוש אחסון אצל בונה אתרים שיכול לתת לכם גם שירות של תחזוקת האתר.

האם יש העדפה לחברת אחסון אתרים אחת על השנייה?

העדפה בבחירת חברת אחסון אתרים צריכה להיות קשורה לאיכות השרתים. יש חברות אחסון אתרים עם שם טוב שגובות תשלום גבוה יותר אבל אצלם כמעט לא יהיו נפילות ותקלות בשרת.

לא כדאי להתפתות למחיר זול בחברת אחסון לא מוכרת. כדאי לקחת המלצה מבונה אתרים שמכיר טוב את התחום ואתם סומכים עליו. ובעיקרון, אם בונה האתר גם מאחסן אתרים, הכי טוב לאחסן את האתר אצלו כי הוא יכול גם לתחזק את האתר שלכם.

האם אתר צריך תחזוקה?

כל אתר חייב תחזוקה טכנית בגלל שעולם האינטרנט מתקדם ומשתנה כל הזמן. בכל רגע מופיעים עדכונים של מערכת הניהול של האתר ומי שלא מעדכן אותו עלול לגלות שהאתר שלו לא עובד נכון או אפילו נפרץ.

בנוסף מדובר גם על שינויים שהופיעו בשנים אחרונות כמו התאמת האתר לגלישה במובייל, פסילת הפלאש או הוספת ההנגשה.

תחזוקת האתר דומה לתחזוקת הרכב שלכם וכולם יודעים מה יכול לקרות לרכב לא מתוחזק. בגלל זה, אם אתם לא יודעים לתחזק לבד את האתר מומלץ לשכור שירות זה מבונה האתר במחיר שנתי שיעלה לכם פחות מאשר לבוא אחרי תקלה ולבקש עזרה.

מה ההבדל בין סיומת CO.IL לבין סיומת COM?

לכל דומיין יש סיומת שיכולה להיות שונה על פי מטרות האתר או הארץ שעבורה נבנה האתר. הסיומת COM הייתה בין הראשונות שנולדו ומדובר על סיומת בינלאומית עבור אתרי אינטרנט מסחריים – COM זה הקיצור של המילה Commercial.

הסיומת CO.IL מיועדת לאתר ישראלים בלבד כאשר CO זה אותו קיצור של Commercial ו-IL זה הקיצור של Israel.

על איזה מערכת מומלץ לבנות את האתר, ומה האפשרויות?

לשאלה זו ניתן לקבל מספר תשובות לפי ההעדפה של הנשאל. האמת שיש פלטפורמות שונות לבניית אתרים, חלק הן בקוד פתוח (בחינם) וחלק הן פיתוח של חברות שונות. חשוב לדעת שלכל מערכת לבניית אתרים יש יתרונות וחסרונות. אנו ממליצים על הקמת האתר במערכת וורדפרס בגלל מספר היתרונות הרבים שיש לה מול כל פלטפורמות אחרות.

האם אוכל לתפעל את האתר בעצמי? להכניס פוסטים, תכנים ותמונות?

לא כל אחד מסוגל לתפעל לבד את האתר בגלל שצריכים קודם כל ידע וזמן, וכמו בכל דבר אחר גם כישרון. אנשים שהניסיון שלהם מתבסס רק על גלישה ושליחת מיילים לא יצליחו לעדכן לבד את האתר גם אם יקבלו הדרכה אישית בסיסית. אם הם יקבלו הדרכה רחבה יותר ותהיה להם את הסבלנות הנדרשת לתרגל יכול להיות שעם הזמן יצליחו לעשות זאת בצורה סבירה.

ובכל אופן צריך לקחת בחשבון שבדרך כלל יהיה צורך להשקיע המון זמן לשבת מול המחשב כדי להכניס את התכנים לאתר, להכין תמונות ולבדוק שהכל עובד ונראה כמו שצריך. אכן יש אופנים שהדבר שרוצים להוסיף או לשנות באתר הוא על ידי פעולה פשוטה מאוד שכמעט כל אחד יוכל לעשות זאת בקלות.

מהו הגודל והמשקל המומלצים לתמונות באתר?

התמונות באתר מאוד חיוביות כי הן למעשה נותנות את עיקר היופי והחן של האתר, ומושכות את הגולשים, וגם מועילות מבחינת קידום האתר. אבל אם התמונות יהיו כבדות מדיי זה יגרום שהאתר יעלה לאט יותר. ומפני זה צריך להכין את התמונות במשקל כמה שיותר קטן, ומצד שני להשים לב שלא נפגעת איכות התמונה.
קיימות תוכנות שיודעות להוריד את המשקל מבלי לפגוע באיכות התמונה.

מהו אתר תדמית?

אתר תדמית הוא חלון הראווה של כל עסק שרוצה להתפרסם. רוב העסקים אפילו הקטנים בונים לעצמם אתר תדמית שכולל אינפורמציה על העסק ומציג את מוצריו ושירותיו.
בדרך כלל אתר תדמית הוא אתר סטטי, אבל למעשה בדרך כלל בכל עסק יש דינמיות מסויימת של החלפת או הוספת מוצר או שירות וכדומה, ולכן יש צורך להוסיף או לשנות בו מדי פעם את האינפורמציה או את התמונות, וגם בלי זה מומלץ להכניס באתר מדי פעם עוד תמונות, סרטונים, המלצות הלקוחות וגם מאמרים בתחום העסק שלכם, כי זה מועיל מבחינת הקידום של האתר והעסק.

מהו אתר חנות?

בעשור האחרון יותר ויותר עסקים הבינו את הפוטנציאל הגדול של המכירות באינטרנט. עסקים רבים בנו אתרים מיוחדים למכירה און ליין כי הבינו שיש יתרונות חשובות מאוד בבניית אתר מכירתי שעובד 24 שעות ביממה ועוד מבלי לשלם ארנונה, חשמל ומיסים נוספים. וכבר הרבה שנים שניתן לקנות כמעט כל דבר באינטרנט ולקבל את המוצר או השירות מבלי לצאת מהבית. לחגיגת המכירות באינטרנט הצטרפו גם אתרים רבים שמרכזים חנויות קטנות, כעין קניון וירטואלי.
ויש אתר שלא ניתן לרכוש בו און ליין, אלא רק מוצגים בו המוצרים עם אפשרות לרכישה בטלפון או במייל, והוא נקרא “אתר קטלוגי”.

כמה זמן לוקח לבנות אתר?

יש אתר שניתן לבנות בכמה שעות, ויש אחר שדרוש כמה חודשים כדי לבנותו, זה תלוי בהרבה פרמטרים – סוג האתר, העיצוב, כמות התוכן ומספר הדפים של האתר. ולמעשה בדרך כלל לאחר שנרכש הדומיין והאחסון של האתר, וגם הוחלט על המבנה הכללי של האתר, הסגנון עיצובי שלו והמלל שיופיע – לאחר כל זאת הדרך קצרה, ואתר תדמיתי בגודל סטנדרטי יוכל להיות בנוי רובו ככולו תוך יום יומיים על ידי בונה אתרים מקצועי ובעל ניסיון.
ולאחר מכן זה תלוי בכמות השינויים והשדרוגים והליטושים שיחפוץ בהם בעל העסק.

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא עמוד אינטרנטי שבדרך כלל מיועד לרכז מידע ממוקד אודות מוצר או שירות מסוים, ובונים ומעצבים אותו באופן אטרקטיבי ועם מידע ברור מושך וממוקד אודות אותו מוצר או שירות, וצריך לכלול גם אפשרות ליצירת קשר מידי. במיוחד בפרסום ממומן בגוגל, חלק גדול מעסקים מעדיפים להציג דף מיוחד זה גם אם יש להם אתר אינטרנט.

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

אתר של עסק יכול לכלול עשרות או אפילו מאות עמודים. כאשר רוצים לקדם מכירת מוצר או שירות מסוים מומלץ לבנות דף נחיתה שבו מתמקדים רק באותו מוצר או שירות, שזה יאפשר לגולש לקבל אינפורמציה ממוקדת וברורה על אותו המוצר או שירות מבלי להתפזר לנושאים אחרים, וממילא התועלת להניע לפעולה ליצירת קשר עם בעל העסק לגבי אותו מוצר או שירות תהיה מרובה יותר. ומלבד זאת יש גם עסקים קטנים שלא נצרך להם אתר בכלל אלא מספיק ולפעמים אף עדיף שיהיה להם רק דף נחיתה משום שהעסק שלהם מציע רק כמות קטנה של מוצרים או שירותים מסוימים, וגם אין להם הרבה אינפורמציה להציג.

מה זה ניוזלטר באתר? זה כדאי?

הניוזלטר – News Letter הופיע עוד בתחילת הופעת האינטרנט כאשר התפתחה שיטה מיוחדת של שמירת הקשר עם גולשי האתר והלקוחות של העסקים. הגולשים נרשמו לאתר וקיבלו עדכונים שותפים מידי יום או שבוע למייל שלהם בחינם. הניוזלטר עבד יפה מאוד והביא תוצאות עד שהופיעו הרשתות החברתיות שהשתלטו על העדכונים באינטרנט. גם כיום יש אתרים שממשיכים לשלוח ניוזלטר אבל בדרך כלל נראה שזה כבר מיותר.

האם אפשר לעשות בקלות את האתר דו לשוני? האם כדאי?

יש עסקים שבונים רק עמוד אינפורמטיבי בשפה נוספת ויש אתרים שמקדישים אתר מיוחד לשפה נוספת. יש גם אתרים שמשתמשים בתרגום אוטומטי של גוגל, כך שהגולשים יוכלו לקרוא את האתר בכל שפה שרוצים (רק יש לקחת בחשבון שהתרגום האוטומטי הוא ברמה מאוד ירודה).

אומרים שבארץ שלנו יש כ-2 מיליון דוברי ערבית ועוד כ-2 מיליון דוברי רוסית, ולכן עסקים שרוצים למשוך גם לקוחות שהם דוברי שפות אלו כדאי להם לבנות אתר מלא גם בשפה נוספת.
אם החלטתם שנחוצה שפה נוספת באתר שלכם מומלץ לרכוש עוד דומיין ולבנות אתר נוסף. ברוב המקרים בונה האתר יעשה לכם הנחה עבור האתר השני.

לאחר שכבר יש לי אתר או דף נחיתה – איך אני יכול לגרום שיגיעו אליו לקוחות פוטנציאליים?

קודם כל – אפשר לפרסם את כתובת האתר שלך על גבי כל כלי הפרסום של העסק שלך, כגון על גבי כרטיס הביקור, פלייר או מודעה בעיתון וכדומה. וזה יכול להביא תועלת מרובה בכך שבמקום שישאלו אותך ישירות שאלות מרובות יוכלו לקבל את כל התשובות כבר באתר, ומלבד זאת יוכלו להתרשם בפועל מהתמונות של אותו מוצר או שירות שבו הם מתעניינים.

מלבד זאת ישנן גם כמה אפשרויות לפרסום באינטרנט בחינם שיכולות להביא נוכחות כלשהיא ולהתחיל להזרים פניות, אבל למעשה מי שמעוניין למשוך כמות גדולה של לקוחות בדרך כלל צריך להשקיע בקידום ממומן או קידום אורגני, ויש מעל 100 כלים לשיווק וקידום אתרים ומעל 200 פרמטרים שונים המשפיעים על דירוג האתרים בגוגל, ולכן בענין זה כדאי לפנות אל המומחים בתחום.

אכן יש עסקים שהתחום שלהם הוא מאוד לא תחרותי ולכן הם יכולים להשיג נוכחות בדף הראשון בגוגל בקלות גדולה ובלי מאמץ. ומלבד זאת יש גם עסקים שכבר קיימים שנים רבות והאיכות והשירות שלהם מצוינים, ויש להם לקוחות רבים שנכנסים באופן אורגני בלי פרסום, ובלי עין הרע הם כבר מוצפים בלקוחות ואין להם צורך בקידום ופרסום יותר מזה.

ונמצא בקיצור – שכל מקרה לגופו, וכדאי להתייעץ בכל דבר עם מומחים בעלי ניסיון ובכך לחסוך זמן, כסף, טרחה ועוגמת נפש.

מתעניינים בבניית אתר? יש לכם שאלה כלשהיא? נשמח שתתקשרו אלינו ל- 054-8447800

מעונינים לראות עבודות שלנו?

סגירת תפריט