קופירייטר – מה זה? ואיך זה יכול לקדם את העסק שלך?

יותר ויותר בעלי עסקים המשקיעים בפרסום, מוצאים עצמם מאוכזבים מול זרם איטי של לקוחות. לעיתים הם תוהים האם ההשקעה בפרסום ובמדיה, מכסה את עצמה.

פעמים רבות זה קורה מפני שלא משקיעים בכתיבה מקצועית שנמצאת בחומר הפרסומי שלהם, כלומר כותבים הכל באופן חובבני ולא על ידי קופירייטר.

מה זה קופירייטר?

יצא לכם לראות מודעה שמשכה את תשומת ליבכם? אחת כזו שהצליחה להוציא אתכם מהשגרה ולהזדרז לרכוש את אותו המוצר או שירות המוצע? מסתבר שמאחורי כל מודעה טובה עומד ראש טוב. וזה בדיוק תפקיד הקופירייטר.

המטרה של הקופירייטר היא לעזור לכם להרוויח מהפרסום, ולהוציא אתכם מרוצים בעזרת תוכן ממוקד ומשכנע.

בעגה מקצועית- קופירייטר נחשב לרעיונאי. הוא מבין את האסטרטגיה השיווקית של העסק, ולפי זה מוגיע את מוחו למצוא את המילים שתבענה את הרעיון בצורה שתדבר לקהל היעד ותביא אותו לעסק על מנת לרכוש את המוצר.

בהגדרה של אנשי העסקים קופירייטר כותב את התוכן לפי ניתוח נתוני העסק, מכוון לשפה של הקהל הרלוונטי שמתאים לו להתעניין במוצר ובשרות, ומשכנע אותו לקנות באמצעות תוכן מדויק ומכוון מטרה.

מה זה קופירייטר?

אז איך זה הולך?

הלקוח מסביר לקופירייטר על העסק, והקופירייטר יבקש להבין לעומק את הקו של העסק, מי קהל היעד, ואיך מדברים אליו. במילה אחת: קונספט.

הקופירייטר ישאל את השאלות הנכונות וימקד את בעל העסק, הוא ימלא איתו טופס בריף, או יתן לו למלא טופס כזה בעצמו, כאשר הטופס כולל את השאלות שיביאו אותו לכוון לקהל היעד ולהבין את היתרונות של העסק, ההזדמנויות שניתן להשתמש בהן כדי לזרז את הלקוח לקנות (כמו למשל בעסק לממכר נרות, ינצלו את ההזדמנות לפני חנוכה), הוא יבין מול אילו מתחרים הוא עומד, ויבין מה החסרונות של העסק כדי לא להגיע לפינות שגויות.

לאחר שהקופירייטר הגיע לתוצאה הנכונה, הוא יתחיל עם כתיבת התוכן. התוכן יכול להגיע בדמות אתרי אינטרנט, מודעות, פרוספקטיםפלייר, כתבות יח”צ לעיתונות ולמדיה הדיגיטלית, כתיבה שיווקית לפוסטים, ניסוח דפי נחיתה, באנרים, וכל מדיה פרסומית שמטרתה להביא את הלקוחות הכיר את העסק, ולקנות ממנו לטווח קצר או ארוך.

קופירייטר

קופירייטינג לאתרים

אם בעבר המדיה העיקרית היתה מודפסת, הרי שלאחרונה מפרסמים רבים גילו את המדיה הדיגיטלית, המאפשרת פרסום במנועים שונים, מגיעה במהירות לקהל רב יותר בזמן קצר, מניבה משובים ותגובות, מייצרת את עצמה, ויראלית ועוברת בין גולשים שראו את הפרסום ומשתפים חברים, וכשיודעים לעשות שימוש נכון, היא נאמדת בעלות זולה יותר מהמדיה המודפסת – קרי העיתונים, המקומונים, ועלוני הפרסום.

בכל זאת קיים יתרון חזק למדיה המודפסת בכך שהוא קריא יותר, הלקוח שמחזיק עיתון מדפדף בו לאט יותר מאשר גלילה מהירה באינטרנט, והתוכן עומד מול העיניים במילים ברורות, בלי שכל שניה קופץ חלון אחר ומסיט את תשומת הלב.

ועם כל זה, המדיה הדיגיטלית תופסת היום את מלוא תשומת הלב, רוכשים פוטנציאלים מחפשים את המידע בדיגיטל, נעצרים על תוכן שמעניין אותם ועונה על הצורך שלהם, ואם נשכיל לפרסם בצורה שתבטיח ללקוח מענה לצרכים שלו, הרי שנוכל להפוך אותו ללקוח שלנו.

עד לא מזמן, האתרים היו מרובי פרטים ולא כל בעל עסק קטן הרגיש שהוא חייב אתר כבד ומלא בתוכן, ולפעמים ויתר על מקומו. כיום, קיימות פלטפורמות שונות של אתרי תוכן, מי שמעוניין באתר קליל יכול ליצור דף נחיתה המציג את התוכן ללקוחות, או אתר בעל עמוד אחד הנקרא: ‘וואן פייג”.

בנוסף, בעל עסק יכול להשתמש בפלטפורמות נוספות שקהל היעד שלו מסתובב בהן, ולהביא כתבות על העסק, פוסטים קצרים שיחשפו את הלקוח לעסק, ומידע כללי וטיפים הממתגים את העסק ומעוררים סביבו תשומת לב.

כתיבה שיווקית לאתרים ולמוקדי פרסום ברשת תתמקד בקהל היעד, ובמסר שהעסק רוצה לשדר, ובעיקר בכפתור הנעה לפעולה שיביא את המטרה הרצויה. אם המטרה היא איסוף לידים, ניתן להבטיח מידע שימושי למי שירשום את עצמו, וישנן מטרות נוספות בכתיבת תוכן כמו להביא את הלקוח ליצור קשר על מנת לקנות, או לרכוש מוצרים דרך הרשת, להכיר את שאר הפעילויות של העסק, ולהזכיר ללקוח שיש כאן עסק פעיל שנותן שרות ובזמן שיצטרך יוכל ליצור קשר ולקבל שרות יעיל.

מתעניינים בקופירייטינג? יש לכם שאלה כלשהיא? התקשרו אלינו – 054-844-7800

מעונינים לראות עבודות שלנו?

סגירת תפריט