קופיריטינג וכתיבה שיווקית

מהו ההבדל בין קופיריטינג וכתיבה שיווקית ולמה צריך את שניהם?

קופירייטר או סטודיו למיתוג שיודעים את העבודה, ידעו להמציא ולייצר ולכתוב רעיונות מתוחכמים יצירתיים ומקוריים – רעיונות לסרטוני תדמית, יצירת קונספט, שם לעסק, סלוגן, כותרת מושכת ומשפט מעניין וכדומה, וההתמחות שלהם היא לשכנע את הלקוח הרלוונטי להניע לפעולה ולהגיע אל אותו העסק, וזה נעשה על ידי דרך מתוחכמת ויצירתית ולאחר שבוחנים ומתמקדים במסר שאותו רוצים להעביר ומיהו קהל היעד, אבל עיקר הטקסט והתוכן שמתאר את תחומי ההתמחות של אותו העסק שאליו הגיע ואת שירותיו ומוצריו – צריך להיות בדרך כלל ברובו מנוסח באופן ברור וענייני רצוף וקולח וצריך להיות איכותי ובעל ערך ושישדר הזדהות ואמינות, ולא שיהיה כולו באופן מתוחכם ויצירתי כמובן, וזוהי ההתמחות של כתיבה שיווקית, ולכן צריך גם קופירייטר וגם מומחה לכתיבה שיווקית, שזהו שילוב מושלם של תחכום ויצירתיות עם יכולת כתיבה ברורה וקולחת של תוכן בעל ערך שישדר את המסרים הרצויים.