ממתגים את העסק מחדש

מיתוג מחדש – מה זה בדיוק אומר?

“פותחים דף חדש” הוא ביטוי שכיח, כמעט יום יומי. אלא שבעולם העסקי, לעיתים קרובות התחלה חדשה מהווה את ההבדל בין הצלחה מסחררת לכישלון מהדהד. בעלי עסק או חברה? מעוניינים לצעוד בצעדי ענק לכיוון הצלחה עסקית? הגיע הזמן להכיר את תחום הפעולה של מיתוג עסקי מחדש!

תהליך המיתוג העסקי מורכב מפעולות שונות בתחום השיווק והפרסום הכוללים גם פרסום אינטרנטי, חלוקת פליירים, עיצוב מגנטים, כרטיסי ביקור ועוד. מטרת העל של פעולות אלו היא לבדל את העסק/החברה שלכם, את השירותים אותם אתם מציעים ואת המוצר/ים שלכם. מיתוג טוב הוא כזה הגורם לקהל צרכנים פוטנציאלי לזהות את המוצרים שלכם בקלות, לחוש כלפיהם רגשות חיוביים ולהעדיף אתכם על פני המתחרים שלכם. המיתוג כולל אלמנטים רבים, ביניהם בניית לוגו, יצירת סלוגן ושימוש באמצעי פרסום ושיווק אשר במיתוג מוצלח, “מדברים באותה השפה” ומציגים קו מיתוגי אחיד.

מיתוג מחדש, אפוא, הוא יצירת אותו מכלול פעולות, רק לא בחברה או עסק חדשים, אלא בכאלו הקיימים ומעוניינים לייצר שינוי כזה או אחר. פעולות המיתוג מחדש תהיינה, לרוב, מעט שונות ממיתוג ראשוני, שכן המטרות נבדלות זה מזה – מיתוג ראשוני מכוון לחדירה רחבה לשוק קיים, בעוד במיתוג מחדש קיים אלמנט רצוי של ביטול הזיקה בין המותג הישן למוצר או לעסק.

לקריאה נוספת על חבילת מיתוג לעסק לחץ כאן!

באילו מקרים מיתוג מחדש הינו דבר יעיל ונכון?

מיתוג מחדש אינו עניין של מה בכך. מדובר בצעד הדורש השקעה כלכלית, וטומן בחובו סיכונים כבדים (לצד סיכויים טובים). אחד מהגורמים המרכזיים להצלחתו הוא התזמון שלו והסיבה בגללה הוא התרחש.

מיתוג מחדש מקובל במספר מקרים בולטים:

  • משבר קשה שלא מצליחים להתאושש ממנו: ישנן דוגמאות רבות לכך בהיסטוריה של חברות בישראל. מנכ”ל שנתפס בהערה גזענית, מוצר שהתברר כמסוכן לבריאות, תחקיר שחשף אי-אמינות בתהליך הייצור וכדומה. המיתוג, במקרה הזה, נועד להבהיר לצרכנים: טעינו, למדנו וכעת אנחנו יוצאים לדרך חדשה.
  • דעיכה או דשדוש של העסק או המותג: לעיתים קרובות, החברה לא מצליחה להמריא, למרות ניסיונות רבים ושונים. במקרה הזה, מיתוג מחדש עשוי להיות קרש ההצלה רגע לפני הקריסה הסופית.
  • רצון לשינוי המסר: המסר לקהל הצרכנים מושפע רבות מטרנדים ושינויים. למשל, טרנד הבריאות שגרם למאפיות רבות שהדגישו את טעמם המנצח, לשנות כיוון ולהבליט את השימוש שלהם בחומרים טבעיים.
  • רצון להגיע לקהלים חדשים: לכל קהל מאפיינים משלו, דברים אחרים מושכים את תשומת ליבו ומניעים אותו לפעולה. קהל חדש עשוי בהחלט לדרוש מיתוג חדש.

כללים חשובים למיתוג מחדש

החלטתם על מיתוג מחדש? חשוב להגדיר מטרה מרכזית ומטרות משנה. הקפידו על מיתוג ממוקד (לא כזה ה”יורה” לכיוונים שונים במטרה לפגוע בכמה שיותר), קונספט גרפי אחיד, עיצוב ברמה גבוהה ומסר אחיד וברור.

מעוניינים בפרטים נוספים? התקשרו אלינו לטלפון ב- 0548447800 או השאירו את הפרטים שלכם ישירות במייל ואנו נחזור אליכם בהקדם 🙂

מעונינים לראות עבודות שלנו?

סגירת תפריט