המשמעות של כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי – אחד המצרכים החשובים ביותר להצלחה שיווקית

בעולם השיווק נוהגים להשוות את תחום העשייה שלהם לאפיית עוגות. כדי שעוגה תצליח, צריך מצרכים נכונים, במידות המדויקות וכמובן – לדעת מה עושים עם אותם מצרכים. גם בתחום השיווק צריך “מצרכים” (כמו פרסום ברשתות החברתיות, באנרים, פליירים, כרטיסי ביקור), לדעת בדיוק באיזו מידה להשתמש בכל אחד מהם מקצועית, ומישהו שיהפוך את התמהיל לסיפור הצלחה.

מהו תוכן שיווקי?

כתיבת תוכן שיווקי הינה כינוי כולל לכתבות, מאמרים, טורים, בלוגים וכדומה, שלכולם מטרת-על אחת: לגרום לגולש הפוטנציאלי להכיר ולאהוב אתכם ואת המוצרים או השירותים אותם אתם מציעים ובעקבות כך לקנות את אותו מוצר או שירות או להשאיר פרטי התקשרות על מנת שתוכלו לחזור אל הלקוח וזאת על מנת למכור לו את המוצר באופן אישי. מטרות המשנה של כתיבת תוכן שיווקי רבות, וכוללות סיפוק מידע ללקוח בתחום הצרכנות / השירות בו אתם עוסקים; יצירת תחושת צורך אצל הגולש להשתמש במוצרים ובשירותים שלכם; יצירת העדפה של מה שאתם מציעים על פני מה שהמתחרים שלכם מציעים ועוד.

כללים לכתיבת תוכן שיווקי חכם ויעיל

הבסיס הרחב של תוכן שיווקי הוא כתיבת מאמרים. הרשת מלאה במאמרים שונים שבבסיסם הניסיון לייצר תוכן שכזה. בחלקם המסר השיווקי ברור וגלוי, ובאחרים – המסר מסתתר לו בין השורות. איך תהפכו את המאמרים הללו לכלי שובר שוויון במאבק אל מול המתחרים? הנה כמה טיפים חשובים:

  • מאמרים קצרים ומעניינים: מעטים הגולשים שסבלניים מספיק בכדי לשבת ולקרוא 1,000 מילים על נושא מסוים. הסתפקו במאמרים בני 300-400 מילים (למעט נושאים המחייבים הארכה), כתבו את המסרים באופן ברור ומעניין (מבלי ללכת סחור סחור), ללא מסרים כפולים ומטעים, והשאירו את הקוראים שלכם סקרנים ומרותקים.
  • שפה מותאמת לקהל היעד: דברו לקהל הפוטנציאלי שלכם ב”שפה” שלו. מאמר מכוון לבעלי מוסך ינוסח אחרת מאשר מאמר למנהלי בתי חולים.
  • אל תגזימו בשבחים עצמיים ואל תכפישו מתחרים: במאמרים גלויי-מסר, הצרכן מבין שהוא קורא תוכן שיווקי. אל תגרמו לו לעבור למתחרים הרגועים שלכם על ידי אזכור כל שני משפטים כמה אתם הכי טובים. באותה הנשימה, חשוב לא לדבר ברעתם של המתחרים שלכם. שמרו על מסרים חיוביים!
  • אל “תיפלו” בגלל עניינים טכניים: שגיאות כתיב הן הרג ובל יעבור בתחום של כתיבת תוכן שיווקי. אותיות קטנות מדי, צבעים שמכאיבים לעין, שורות צפופות מדי – כל אלה פוגעים בחווית הקריאה, ויגרמו לגולשים רבים לזלוג לאתרים אחרים.

לפני שניפרד, זה הזמן להכיר את סטודיו “אספקלריא” – סטודיו מוביל בתחום התוכן השיווקי, שירות עיצוב גרפי, שירות מיתוג, יצירת לוגו ושלל אלמנטים נוספים מתחום השיווק והפרסום. הסטודיו המנוסה מציג תכנים שיווקיים באיכות גבוהה, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים והתאמה מדויקת לקהל היעד שלכם.

מעוניינים בפרטים נוספים? התקשרו אלינו – 0548447800 ונשמח לענות לכם על כל שאלה 🙂

מעונינים לראות עבודות שלנו?

סגירת תפריט